Continue to work on lab manual/workbook for Kapitel 11, to hand in on 5/16.
Sprache im Kontext, p. 341.
If not reviewed on 5/9: Watch the video and answer A, B, D.
Grammatik im Kontext:
Read: Negating Sentences, p. 339: The Position of Nicht.
Read carefully and then complete Übung 9.
P. 340: read about negation w/noch nicht ... Note that these are fine distinctions being made.
Übungen 10 and 11 will be done in class. Prepare answers.
(Note: the topic of negation will not be on the Kapitel 11 test, and these rules are not always hard and fast in every case but are a good place to start.)
Test Topics for Kapitel 11:
Listening Section: Topic: "Ein Lebenslauf"
Career-related vocabulary identification
Grammatik: relative pronouns
future tense
"was für" construction
Reading comprehension: short paragraph, true/false, two written Q&A
Culture true/false based on assigned Landeskunde-Info: the German school system
There are two (2) written assignments to complete outside of class and bring on 5/16:
1. Schreiben:
Ein Lebenslauf. Sie bewerben sich um einen Platz als Austauschstudent/Austauschstudentin
in Österreich. Dafur müssen Sie einen kurzen Text über sich selbst schreiben. Beschreiben Sie in Ihrem Text:
• Ihre Schulausbildung
• Ihre Berufsausbildung oder Berufserfahrungen (work experience)
• Ihre Interessen
Ihr Text sollte 50–60 Wörter lang sein. (20 Punkte)
2. Schreiben:
Written: 25-30 words describing the process of looking for a job. It would be helpful to review especially Thema 3, esp. Eine Bewerbung, p. 329 and the Neue Wörter on that page. Note: Use seven of the twelve words on the list below. Please note, this is to be short and concise: 25-30 words.
For 10C:
Describe the process you went through to find a job recently (or when you last looked for a job or work). Using the vocabulary from Kapitel 11, describe the process you followed, how did you find the job, whom you contacted, etc.
Sprache im Kontext, p. 341.
If not reviewed on 5/9: Watch the video and answer A, B, D.
Grammatik im Kontext:
Read: Negating Sentences, p. 339: The Position of Nicht.
Read carefully and then complete Übung 9.
P. 340: read about negation w/noch nicht ... Note that these are fine distinctions being made.
Übungen 10 and 11 will be done in class. Prepare answers.
(Note: the topic of negation will not be on the Kapitel 11 test, and these rules are not always hard and fast in every case but are a good place to start.)
Test Topics for Kapitel 11:
Listening Section: Topic: "Ein Lebenslauf"
Career-related vocabulary identification
Grammatik: relative pronouns
future tense
"was für" construction
Reading comprehension: short paragraph, true/false, two written Q&A
Culture true/false based on assigned Landeskunde-Info: the German school system
There are two (2) written assignments to complete outside of class and bring on 5/16:
1. Schreiben:
Ein Lebenslauf. Sie bewerben sich um einen Platz als Austauschstudent/Austauschstudentin
in Österreich. Dafur müssen Sie einen kurzen Text über sich selbst schreiben. Beschreiben Sie in Ihrem Text:
• Ihre Schulausbildung
• Ihre Berufsausbildung oder Berufserfahrungen (work experience)
• Ihre Interessen
Ihr Text sollte 50–60 Wörter lang sein. (20 Punkte)
2. Schreiben:
Written: 25-30 words describing the process of looking for a job. It would be helpful to review especially Thema 3, esp. Eine Bewerbung, p. 329 and the Neue Wörter on that page. Note: Use seven of the twelve words on the list below. Please note, this is to be short and concise: 25-30 words.
B. Eine Stelle suchen. Beschreiben
Sie in einem kurzen Text (25–30 Wörter), was man vielleicht macht, wenn man
eine Stelle sucht. Benutzen Sie
sieben von den zwolf Wörtern aus der Liste. (10 Punkte)
das Arbeitsamt die
Leistung das
Zeugnis
die Bewerbung das Stellenangebot sich bewerben
das Bewerbungsformular das Vorstellungsgespräch sich vorstellen
der Lebenslauf die Website sich vorbereiten
die Bewerbung das Stellenangebot sich bewerben
das Bewerbungsformular das Vorstellungsgespräch sich vorstellen
der Lebenslauf die Website sich vorbereiten
For 10C:
Describe the process you went through to find a job recently (or when you last looked for a job or work). Using the vocabulary from Kapitel 11, describe the process you followed, how did you find the job, whom you contacted, etc.
No comments:
Post a Comment